top of page
Search
  • Writer's pictureליאור הדיה

מי לימד אותך לנשום?


בשבוע שעבר, מיקי מונגן, האישה המדהימה הזו שכיום היא בת 85 ועדיין פעילה בניהול מכון ההיפנובירת'ינג העולמי, פרסמה סרטון מקסים. הייתי רוצה שהמסר שבו יגיע לכמה שיותר נשים.

מונגן פיתחה את השיטה שלה לפני כמעט 30 שנה והכשירה מדריכות של השיטה ביותר מ70 מדינות ברחבי העולם. בבסיס של השיטה, אם הייתי צריכה לסכם אותה בשני משפטים, נמצאת הידיעה כי לידה היא תפקוד בריא ונורמלי של גופן של נשים בריאות. לכן, כאשר האם נמצאת במצב רגוע ואינה תחת השפעת פחד או לחץ, גופה יכול להשלים את המשימה באותה פשטות כפי שהוא משלים כל משימה פיזולוגית אחרת. הגוף הוא השתקפות של התודעה, המחשבות שלנו משפיעות תמיד על הפעולה הפיזית של גופנו, והלידה אינה יוצאת דופן.

אביא כאן תרגום של דבריה במלואם, אני מבטיחה לכן שתקראו אותם בנשימה אחת. מוכנות? go!

"במשך 30 שנה, אני חיה בשקר. תמיד כשנהגתי להזדהות בשמי, נשים היו עונות לי בתדהמה שכזו, 'אוו זו את! את זו שיצרה את ההיפנובירת'ינג!' והייתי נוהגת לומר כן, כי הרגשתי טוב עם עצמי. אהבתי להתחזות ליוצרת, זה היה מזין את האגו שלי. ממש נהנתי מזה. כשהתחלתי ממש לחקור את הנושא של לידה אינסטקטיבית, רציתי לבדוק איפה בדיוק, באיזו נקודת זמן בהיסטוריה, נשים קיבלו את הרעיון שהן לא יכולות ללדת? אתן יודעות לאן זה הוביל אותי? לתחילת האנושות. כי בזמנים עתיקים, נשים ילדו באופן אינסטקטיבי. לא היו רופאים שניהלו את הלידות שלהן, הן זכו לכבוד מהאנשים שבכפר כי נשים נחשבו לקסומות, magical, בזכות היכולת ללדת, להביא חיים לעולם. ואז הבנתי, זו הבעיה. נשים כבר לא מרגישות קסומות. הן צריכות להרגיש קסומות והן צריכות לדעת למה הן כל כך קסומות. לכן אנחנו צריכות לספר להן שכל מה שהן צריכות - כבר נמצא בגוף שלהן.

אף אחד לא שואל, איך למדת לנשום? מי לימד אותך כשנולדת, איך לנשום? מישהו ניסה? לא. פשוט נשמת בעצמך בפעם הראשונה. כשהיה לך קקי בפעם הראשונה, מי לימד אותך לעשות את זה? זה פשוט הגיע. פשוט עשית את זה.

כשהתבגרת, מי לימד אותך איך לקבל וסת בפעם הראשונה? אולי לימדו אותך איך להתכונן לזה, אבל האם לימדו אותך איך לייצר את זה? לא, זה פשוט הגיע. למה זה הגיע? כי זו הדרך שבה הגוף שלך מתכונן ללידה. אך לא הייתה לך שום נגיעה בזה, וגם לא לאף אחד אחר.


כשגדלת והפכת לבוגרת, מה קרה? ראית את הגבר המופלא הזה, ולפתע הרגשת גל שכזה כובש את כל כולך. מי לימד אותך, איך להרגיש ככה? אף אחד. פגשת אותו, התאהבת בו, מי לימד אותך איך לבטא את האהבה הזו? את ידעת. אף אחד. וכשנכנסת להריון, לפתע את מרגישה אוי ואבוי, אני לא יודעת איך להשתמש בגוף שלי כדי ללדת. אף אחד לא לימד אותך להשתמש בגוף שלך כדי ללדת. למה שיצטרכו ללמד? מעולם לא לימדו אותך איך להשתמש בגוף שלך לשום פעולה אחרת, נכון? אז למה אנחנו צריכות לפנות לאנשים אחרים ולהגיד, תנו לי לשים את הגוף שלי תחת טיפולכם ואתם תגידו לי איך אני הולכת ללדת את התינוק/ת הזו/ה?

מעולם לא פיקפקת בהורמונים שעזרו לך לקבל את הוסת הראשונה שלך, מעולם לא פקפקת בשום פעולה שכזו. כשאת אוכלת, האם יש בך ספק? 'אני אכניס את המזון הזה לפה שלי ואני תוהה מה יקרה עכשיו, כדי שהגוף שלי יספוג את זה'. האם מישהו לימד אותך איך לעכל את המזון שלך? אולי אמא שלך אמרה לך, 'תלעסי את האוכל לאט, כי את תהי חולה אם לא', אבל אף אחד לא לימד את הגוף שלך איך לעכל אותו.

זה נכון לגבי כל דבר בחיים שלנו. את יוצאת לרחוב ורוצה לחצות את הכביש. ירדת לכביש ואת שומעת משאית מתקרבת אליך, את מיד קופצת חזרה למדרכה. זה אינסטינקט. אם את רואה שמשהו עף מהמשאית, באינסטיקט את מרימה את היד כדי להדוף או להגן על הראש והפנים. האם מישהו פעם אמר לך, כשאת שומעת רעש ורואה משהו עף לכיוונך, את צריכה להרים את היד?

אנחנו לא מלמדות נשים בקורסים שלנו שום דבר. אין מה ללמד אותן. אנחנו עוזרות לנשים להיות מודעות לאופן בו גופן המופלא עובד, זה מה שאנחנו עושות. בגלל זה אני אומרת שחייתי בשקר ועכשיו אני אומרת את האמת. אני לא מלמדת נשים. אני עוזרת להן להפוך למודעות לקסם המדהים שמתחולל בגופן. לא מאפשרים היום לנשים להרגיש קסומות ולכן הן חושבות שהן זקוקות לתרופות ולכל מיני דברים אחרים, כשכל מה שהן צריכות לעשות זה להירגע, להתכנס פנימה ולתת לגופן לעשות את מה שהוא רוצה לעשות. זה כל הסיפור.

אף אחד לא צריך לומר לתינוק/ת איך לקרב את הסנטר אל החזה, מי מלמד אותו את זה כשהוא בתוך הרחם של אמו? אף אחד. מי מלמד אותו לשים את הזרועות מעל הרגליים ולהיות בתנוחה הכי צרה שהוא יכול? אף אחד. אז למה אם התינוק יכול לעשות את זה, אם הוא יודע איך להיוולד, למה אמא שלו לא יודעת ללדת? כי אף אחד לא לימד אותה? הכל בסופו של דבר זה אינסטינקט.

איך אפשר להעיז ולחשוב שיש דרך טובה יותר ללדת מאשר להשתמש באינסטינקטים של הטבע, אינסטנקטים איתם נולדנו? איך אפשר לטעון בכלל שאנחנו יכולים לשפר את נס הלידה? מה שאנחנו עושות זה ללמד את הנשים שלנו להבין אותו, להעריץ את הכוח הזה, להודות עליו וללדת את תינוקותיהן בשלווה, בנוחות ובשמחה. זה כל הסיפור."

פעם כשביקשו ממיקי "להוכיח" שהשיטה שלה עובדת, היא אמרה שזה כמו לקחת כלי נגינה, לנפץ אותו לאלפי חתיכות ולבקש ממישהו להוכיח שהכלי הפיק צלילים נפלאים לפני שנשבר. לכן המודעות הזו שהיא מדברת עליה, כל כך חשובה. לכן הקורס הזה של "פשוט ללדת" הוא תהליך, של חמישה שבועות. חמישה שבועות בהן אנחנו מנסות להשתחרר מכל האמונות המגבילות שהיו לנו לגבי לידה, לעלות לפני השטח את כל החששות והפחדים. אנחנו מחזירות לעצמנו את האמון בגופנו ומקבלות מגוון של כלים לעבוד איתם כדי שנוכל ללדת מתוך ידע, אמונה, הערצה וקבלה של התהליך המופלא הזה שנקרא לידה.


40 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page