top of page
Search
  • Writer's pictureליאור הדיה

מיילדות רוחנית

"מיילדות רוחנית" הוא ספרה הראשון של איינה מי גאסקין, שתורגם לאחרונה לעברית ועדיין נמכר בכל העולם.

ספר מומלץ מאד לנשים לקראת לידה ולנשות מקצוע, מביאה כאן סיכום קצר שלי.

אפילו שהספר הזה נכתב לפני חמישים שנה, וכן יש בו קצת מידע מיושן, הוא חשוב ומהפכני גם היום.

הספר מתאר את הקהילה אליה השתייכו איינה מיי ובעלה שלאחר מסע אוטובוסים ארוך בארה"ב הקימו בטנסי את החווה, וניהלו שם לידות בית. הסטטיסטיקה של החווה היא מדהימה, ב30 שנה ליוו שם יותר מ2000 לידות בית. כמעט מחצית מהן נשים בלידה ראשונה. 98.6% מהלידות היו נרתיקיות ורק 1.4% הסתיימו בניתוח קיסרי. 95.1% מהלידות שהתחילו בבית אכן הסתיימו בבית. רק 1.3% עברו לבית חולים כתוצאה ממצב חירום.

אין שום בית חולים שיכול לחלום ובטח שלא להתחרות עם המספרים האלו.



חלקו הראשון והעיקרי בעיניי של הספר מביא את סיפורי הלידה של נשים בקהילה, מנקודות מבט שונות. של האמא, האבא והמיילדות. זה מדהים ומעורר השראה לקרוא על היחס שלהן ללידה, על הכבוד לתהליך, על האמונה המוחלטת בגוף. הסיפורים מדגישים את החשיבות בחיבור לגוף, לבן זוג, לחברות מסביב. כל סיפור מחזק עוד ועוד את הביטחון שאכן אפשר פשוט ללדת, תביא איתה הלידה את אשר תביא.. זה פשוט תענוג צרוף למכורות לסיפורי לידה שבנינו..


איינה מיי מדגישה לאורך הספר את החשיבות של להיות במצב של הכרת תודה, בניגוד למצב של רחמים עצמיים או דכדוך. כאשר האמא במצב של הכרת תודה, מתייחסת באהבה לסובבים אותה ומקבלת אהבה חזרה, הלידה מתקדמת יותר טוב ויותר מהר (אוקסיטוצין מופרש יותר). אין ספק שזה לא משהו מדובר או מוזכר, להיפך יש מעין צפייה כזו מנשים לידה להתנהג בקיצוניות דווקא שלילית.. זה נקודה מאד מעניינת וחשובה.


איינה מיי מציינת מקרה בו אמא בלידה אמרה את המשפט "אני אוהבת אותך" וההשפעה המידיית שהייתה לזה על צוואר הרחם שלה. המשפט הזה, כשיש בו כוונה, פותח את הגרון וכתוצאה מכך את צוואר הרחם. איינה מיי בדקה את צוואר הרחם של אישה כשאמרה את המילים האלו, והבחינה בהבדל משמעותי ברקמה שלה, בגמישות של הרקמה, וזה גרם לה להבין שהמילים שלנו אכן מייצרות רטט פנימי ותדר. שיש צירופי מילים בעלי השפעה חזקה יותר מאחרים. מדהים, לא?


עוד משפט שלקחתי מהספר הוא “let your monkey do it”

משפט שבעצם מעודד אותנו להניח למוח החושב שלנו, לכבות אותו, ולאפשר לייצר החייתי יותר, הפרימיטיבי, לנהל את הלידה, כמו בטבע. כי החלק הזה הוא שיודע. בדיוק על זה אנחנו מדברות במהלך הקורס של "פשוט ללדת". בזכות הידע הפיזיולוגי והמדעי שבקורס, אפשר לשכנע/להרגיע את המוח החושב ברמה מספיק טובה כדי שהוא יסכים לשחרר ולקחת צעד אחורה בלידה עצמה.


החלק השני של הספר מדבר על כל מיני מצבים בהריון ולידה ומיועד יותר לנשות מקצוע, כמו מנח עכוז ועוד, אך כמובן שיש בו ערך רב גם לנשים המתכוננות ללידה.


לרכישת הספר לחצו כאן, זו אחלה מתנה לעצמכן או לחברה (אין לי אחוזים, פשוט באמת ממליצה עליו).



124 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page